fredag 18 maj 2007

lista1: cigg (röker du?,... får jag ryka?)

1. På en klar första plats kommer min trogne vän John Silver. Starka och goda, den enda nackdelen (som många "top brands" delar) är priset, 46kr. Men ska man röka fint får plånboken lida pint.


2. Röda Prince. Sjysta standardcigg, lite vardagliga men de funkar. Nackdel: 46kr


3. Level. När plånboken lidit lite väl fint är Level räddaren i nöden. Utan att sjunka så lågt som t.ex. LD (jag kommer till detta djävulska påfund senare) får man cigg för en billig peng. Smaken är heller inte fy skam. Nackdel:?


4. Lucky Strike. Dessa festliga cigg borde egentligen hamna längre upp på listan men p.g.a att jag röker dem så sällan kommer de inte högre än så här. Som jag nämnde tidigare så skall dessa cigaretter rökas vid festligare tillfällen. Också det enda märket som har snygg design på förpackningen. En av de största fördelarna med Lucky Strike (som inget annat märke har) är att man inte behöver belasta "karmakontot" så hemskt, de är nämligen inte testade på djur. Nackdel: har man ett för aktivt uteliv kan det bli för mycket av det goda.
(För att läsa bakgrundshistorien om namnet se *)


5.Davidoff. Vill du leka fin i kanten är detta ciggen för dig. Ett sällsynt märke.
Den ryska vibben jag får av namnet, vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig till. En del av den påminner mig om kaviar och dekadens och en annan om nån sliskig rysk maffiaman (som säkert mugglat hit märket).
Nackdel: Som jag skrev tidigare, det är sällsynt. Jag kommer inte ihåg priset (men det är säkert dyrt).


Jag måste ju så klart lista de tre sämsta.

1. Marlboro Light Menthol. Eller hur man nu stavar deras namn. Detta är (by far) den äckligaste cigaretten skapad av människan. Dålig smak, ful design samt dyr (inga rätt).

2. LD. Som nr 1 fast billigare.

3. Blend. Det ända som behöver sägas är, om man tar ett bloss är den slut.


* I början av Lucky Strikes historia lade man i en joint i vart hundrade (eller var det var tusende?) paket, därav namnet.

Your's sincerly Philip

1 kommentar:

Johanna sa...

Yo fille! Fler inlägg tack! Slöa inte! Och var är Nijazov?